2016. április 8., péntek

Apró nőszirom tiszántúli temetőkben

Két nappal ezelőtt elektronikus levelet kaptam Kovács Gergelytől:
"Érdeklődéssel olvasom a kutatói blog temetőkkel kapcsolatos felfedezéseit. Ennek hatására megkértem édesapámat, dr. Kovács Gábort, hogy nézzen szét Nagyiván régi temetőjében, aholis ma délelőtt megtalálta az apró nőszirmot!" A fajt a Farkas Sándor által szerkesztett Magyarország védett növényei című könyv (1999) említi a falu határából, de azóta nem tudtunk előfordulásáról. Ma volt szerencsém megnézni ezt az állományt, a temető egy részén a mai napon nyírták a füvet, de legalább a tövek egy része megmenekült...
Ezután még néhány temetőt néztem meg a Nagykunságban és nagy örömömre egy helyen (néhány méternyire a csipkés gyöngyvesszőtől...) igen szép (változatos és gazdag) populációt találtam. Engem meggyőzött...
Szépen virágzik az apró nőszirom - most érdemes figyelni temetőkben is!
Ezúton is köszönöm Kovács Gergely és dr. Kovács Gábor közléseit.
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése